Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek kiskereskedelmi fogyasztók számára

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Az eladó: ITYS, s.r.o., Malinová 357, 972 13 Nitrianske Pravno
Nyilvántartásba vétel: Trencséni Járásbíróság Cégjegyzéke, betétlap sz. 15218/R, Sro osztály, Prievidzai Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal: 340-20143
Cégjegyzékszám: 363 40 669, Adószám: 2021924740, ÁFA azonosító: SK2021924740

Az ITYS, s.r.o. alkalmazottai vagy harmadik fél útján üzemelteti a www.itys.sk weboldalon található online vásárlási portált/webáruházat.

Az eladó elérhetőségei:

E-mail:

itys@itys.sk

Telefonos elérhetőségek:

Ingyenes vonal: 0800 555 100
Vezetékes telefon: 046/ 54 43 027
Mobil: 0905 340 173
Rendelésfelvétel: 0948 605 733, 0905 460 001

Rendelések és információk feldolgozása: hétfő – péntek, munkaszüneti és ünnepnapok kivételével.

Ezek az adatok bármikor módosíthatók vagy frissíthetők a www.itys.sk oldalon.

1.2 Kiskereskedelmi fogyasztó az a személy, aki a következő adatok nélkül vásárol: cégnév, cégjegyzékszám, adószám, ÁFA azonosító (a továbbiakban „fogyasztó” vagy „vevő”), és aki megtekintheti az árukat a vásárlási portál weboldalán. A fogyasztó az áru tulajdonságainak alapos áttanulmányozása és ezen üzleti feltételek elfogadása után véglegesen megrendelheti a kiválasztott árut, és kifizetheti annak vételárát.

1.3. A távollevők között kötött szerződés az eladó és a fogyasztó (vevő) között kizárólag egy vagy több távközlési eszköz útján, az eladó és a fogyasztó egyidejű fizikai jelenléte nélkül létrejött megállapodás, különösen webes ajánlat, elektronikus levél, telefon (esetleg címzett levél vagy ajánlati katalógus) felhasználásával. A távollevők között kötött szerződés megkötése fizetési kötelezettséggel járó kötelező érvényű megrendelést jelent.

2. Áru rendelése

2.1. Az áruvásárlás a fogyasztó által az eladó vásárlási portálján leadott és elküldött megrendelés formájában történik. A fogyasztónak lehetősége van az áru főbb tulajdonságaival (áruleírás) még a vásárlás előtt alaposan megismerkedni. Az áru tulajdonságaival kapcsolatos esetleges kiegészítő információkat e-mailben vagy telefonon keresztül biztosítjuk.

2.2. A fogyasztó regisztráció nélkül is jogosult megrendelést leadni.

A fizetési kötelezettséggel járó megrendelés elküldésével a fogyasztó és az eladó távollevők között kötött szerződést kötöttek.

A megrendelés akkor minősül megfelelően elküldöttnek, ha tartalmazza az összes szükséges adatot – a megrendelt áru nevét, mennyiségét, ÁFA-val növelt árát, szállítási és számlázási címet, vezeték- és keresztnevet, valamint a fogyasztó e-mail és telefonos elérhetőségét.

A megrendelés leadása után a fogyasztó e-mailt kap a megrendelés elfogadásáról, amely a távollevők között kötött szerződés megkötésének visszaigazolásaként szolgál.

Megrendeléssel kapcsolatos problémák esetén az eladó haladéktalanul tájékoztatja a fogyasztót.

3. Ár, fizetési feltételek, szállítási feltételek, termék

3.1. A termék árát az eladó árlistája határozza meg.

3.2. A fogyasztónak lehetősége van kifizetni a megrendelt árut (nem minden fizetési mód elérhető az e-shopban, a fizetési részletekről a Fizetési módok oldalon is tájékozódhat):

UTÁNVÉT (FIZETÉS AZ ÁRU ÁTVÉTELEKOR)

Az árut a kézbesítéskor közvetlenül a futárnak fizeti. Az utánvét díja készpénzben 1 €. A díj hozzáadódik az utánvét árához.

BANKI ÁTUTALÁS

Az árut a pénz számlánkra érkezése után küldjük. Ez a fizetési mód ingyenes.

AZONNALI BANKI ÁTUTALÁS

Nagyon gyors fizetési mód a szlovák bankokban számlával rendelkező, internetbankot használó ügyfelek számára. Elég használnia a számláját és online fizetni az áruért. A megrendelés befejezése és a bank logójára kattintás után átirányításra kerül bankja weboldalára a fizetés befejezéséhez.

ONLINE KÁRTYÁS FIZETÉS

Gyors és biztonságos bankkártyás fizetés az interneten keresztül. Megrendelés hitel- vagy betéti kártyával történő fizetés esetén fizetési átjárón keresztül. Az átjárónál történő fizetéskor meg kell adnia a tizenhatjegyű kártyaszámot, a lejárati dátumot és a CVC/CVV kódot. Mindezek az adatok megtalálhatók a kártyáján. Nem kell aggódnia, az információátvitel titkosított, és így teljesen biztonságos.

KÉSZPÉNZES FIZETÉS AZ ÜZLETBEN

Az áru személyes átvételekor az üzletben készpénzzel is fizethető. Készpénzes fizetés csak euróban lehetséges, és a készpénzfizetések korlátozásáról szóló 394/2012. sz. törvény szerint az átvett készpénz nem haladhatja meg az 5000 €-t ÁFA-val együtt.

Abban az esetben, ha a fogyasztó az eladó bankszámlájára történő átutalásos fizetési módot választja, a kiválasztott áru vételára legkésőbb a fizetési kötelezettséggel járó kötelező érvényű megrendelés kézhezvételétől számított 5 napon belül esedékes. A fentiek szerinti vételár akkor minősül kifizetettnek, amikor a pénzösszeg jóváírásra kerül az eladó számláján. Amennyiben a fizetési kötelezettséggel járó kötelező érvényű megrendelés kézhezvételétől számított 7 munkanapon belül sem történik meg az áru vételárának kifizetése, az adásvételi szerződés további intézkedés nélkül felmondásra kerül. A félreértések elkerülése végett ez a feltétel az adásvételi szerződés felbontó feltételének minősül. Amennyiben a vételár nem kerül kifizetésre az előző mondatban meghatározott határidőn belül, az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől. A szerződéstől való elállásnak a fogyasztóhoz való megérkezésével az adásvételi szerződés a kezdetektől fogva megszűnik.

3.3. Az áru átvételekor a fogyasztó kifizeti az áru árát + a postaköltséget és csomagolási díjat, valamint esetlegesen az utánvétes vásárlási szolgáltatás díját, illetve kezelési költséget.

3.4. A szállítási módot a fogyasztó maga választhatja meg, az e-shop megrendelési űrlapján vagy más kommunikációs módon keresztül. A fogyasztó az alábbi szállítási módok közül választhat (nem minden szállítási mód elérhető az e-shopban, a részletes szállítási árakat a Szállítási módok oldalon találja):

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL

Az áru személyesen, előzetes egyeztetés után vehető át.

FUTÁR

A megrendeléseket futárszolgálat kézbesíti. A szállítás díja 9,00 €. Amennyiben az ügyfél utánvétes (készpénzes) fizetést választ, 1 € díjat kell hozzáadni.

A kézbesítő cég munkatársa nem köteles a küldeményt emeletre, lifthez vagy lakásba kézbesíteni. A küldemény kézbesítése felfüggeszthető, ha a kézbesítő cég munkatársának várnia kell a címzettre, amennyiben az nem tartózkodik a kézbesítési címen/helyen, vagy a címzett a második próbálkozásra sem elérhető, illetve megtagadja a küldemény átvételét. Ilyen esetben a küldemény indokolatlan késedelem nélkül visszaküldésre kerül a feladónak.

Személyes átvétel esetén az ügyfél vállalja, hogy a megrendelésben kiválasztott átvételi ponton 5 napon belül átveszi az árut és kifizeti annak vételárát. Amennyiben az ügyfél előre kifizette az áru ellenértékét az eladó bankszámlájára, az árut az átvételig tároljuk számára.

Futárral (szállítmányozási szolgáltatással) történő kézbesítés esetén az ár a futárszolgálat árlistája szerint kerül kiszámításra.

4. Szállítási határidők

4.1. Az áru szállítási határideje a megrendelt áru típusától, raktári vagy beszállítói elérhetőségétől függ. Általánosságban azonban az áru szállítási vagy átvételi határideje a kötelező érvényű megrendelés napjától számított néhány naptól néhány hétig terjed.

4.2. Amennyiben az eladó a vételár megfizetésére kötelező érvényű megrendelés visszaigazolásától számított 30 munkanapon belül nem szállítja le az árut, a fogyasztó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.

4.3. Amennyiben az eladó nem teljesíti az áru 4.2 pont szerinti határidőn belüli szállítási kötelezettségét, és az árut a vevő által biztosított további ésszerű határidőn belül sem szállítja le, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.

4.4 Amennyiben minden körülményt figyelembe véve nyilvánvaló, vagy ha a vevő a szerződés megkötése előtt kifejezetten tájékoztatta az eladót arról, hogy az áru meghatározott határidőn belüli vagy meghatározott napon történő szállítása különösen fontos a vevő számára, és az eladó ezen határidőn belül nem szállította le az árut, a vevő jogosult elállni a szerződéstől anélkül is, hogy további ésszerű határidőt biztosítana az áru szállítására.

4.5 Amennyiben a vevő a 4.3 vagy 4.4 pont szerint eláll a szerződéstől, az eladó köteles haladéktalanul visszatéríteni a vevőnek a szerződés alapján kapott összes teljesítést.

4.6 Az áru elvesztésének vagy sérülésének kockázata Önre, mint vevőre száll át abban a pillanatban, amikor Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik személy, a fuvarozó kivételével, fizikailag birtokba veszi az árut. A fuvarozóval szembeni jogainak sérelme nélkül azonban az áru elvesztésének vagy sérülésének kockázata akkor száll át Önre, amikor az árut átadják a fuvarozónak, amennyiben Ön személyesen bízza meg a fuvarozót a szállítással abban az esetben, ha az eladó nem ajánlotta fel Önnek a szállítás lehetőségét.

5. Árucsere, áruvisszaküldés és elállás a szerződéstől

5.1. Elállási jog

5.1.1 A vevőnek joga van indoklás nélkül elállni a távollevők között kötött szerződéstől a következő naptól számított 14 napon belül:

a) amikor Ön vagy az Ön által kijelölt harmadik személy, a fuvarozó kivételével, átveszi az árut, vagy ha:

b) a fogyasztó által egy megrendelésben rendelt áruk külön-külön kerülnek kiszállításra, az utoljára kiszállított áru átvételének pillanatában,

c) több részből vagy darabból álló áru kerül kiszállításra, az utolsó rész vagy az utolsó darab átvételének pillanatában,

d) az árut meghatározott időszak alatt ismételten szállítják, az első kiszállított áru átvételének pillanatában.

A távollevők között kötött szerződéstől (adásvételi szerződés/fizetési kötelezettséggel járó kötelező érvényű megrendelés visszaigazolása) való elállási határidő akkor minősül betartottnak, ha az elállásról szóló nyilatkozatot az eladónak legkésőbb e pont a)-d) bekezdése szerinti határidő utolsó napján elküldték.

A távollevők között kötött szerződéstől való elállási jogát egyértelmű nyilatkozattal (például postai úton vagy e-mailben küldött levéllel) gyakorolhatja az eladó címére; vagy e célból jogosult az elállási űrlapot használni.

5.1.2 Amennyiben a leszállított áru nem rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyek iránt a fogyasztó érdeklődött, és amelyek megegyeznek az eladó által adott leírással, az áru visszaküldésének és a szerződésnek megfelelő áru szállításának költségeit, valamint a vevő által ezzel kapcsolatban ésszerűen felmerült összes költséget az eladó viseli.

5.2. Az elállás következményei

A szerződéstől való elállási jog gyakorlását követően visszatérítjük Önnek a szerződés megkötésével kapcsolatban teljesített összes befizetését, különösen a vételárat, beleértve az áru Önnek történő szállításának költségeit is. Ez nem vonatkozik a többletköltségekre, ha Ön más szállítási módot választott, mint az általunk kínált legolcsóbb szokásos szállítási mód. A kifizetéseket Önnek, mint fogyasztónak (vevőnek) indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a jelen szerződéstől való elállásról szóló értesítésünk kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük. A visszatérítés ugyanazzal a módszerrel történik, amelyet Ön a fizetéshez használt, kivéve, ha Ön kifejezetten más fizetési módba egyezett bele, és további díjak felszámítása nélkül.

A megvásárolt áru ellenértékét csak a visszaküldött áru eladó címére történő visszaérkezése után térítjük vissza Önnek.

Küldje vissza az árut, vagy hozza el címünkre legkésőbb a szerződéstől való elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül. A határidő akkor minősül betartottnak, ha az árut a 14 napos határidő lejárta előtt visszaküldi. Az áru visszaküldésének közvetlen költségeit a fogyasztó viseli.

Abban az esetben, ha az átvett áru minőségileg nem megfelelő, vagy nem egyezik meg a fogyasztó által megrendelt áruval, az eladó gondoskodik annak elszállításáról az eladó költségére, legkésőbb az elállási határidő lejártáig.

A fogyasztó kizárólag az áru értékcsökkenéséért felel, amely az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladó kezeléséből ered.

(Meghatározzák a fogyasztó kötelezettségeit a szerződéstől való elállás esetén, különösen az áru eladóhoz való visszaküldésének kötelezettségét legkésőbb a szerződéstől való elállás napjától számított 14 napon belül, valamint az áru használatából eredő túlzott kopásért való felelősséget. A fogyasztónak az áru kézbesítése után lehetősége kell, hogy legyen annak működését kipróbálni, de az árut nem használhatja. Abban az esetben, ha el kíván állni a szerződéstől, vagy ha az árut más méretre kívánja cserélni. Az áru jellegének, jellemzőinek és működésének megállapítása céljából a fogyasztónak csak olyan módon szabad kezelnie és ellenőriznie az árut, ahogyan azt egy „hagyományos” üzletben megengednék. A fogyasztótól elvárható, hogy az elállási határidő alatt kellő gondossággal kezelje és ellenőrizze az árut, például a megvásárolt ruházatot a fogyasztónak csak fel kell próbálnia, de nem szabad viselnie, ami feltételezi az áru eredeti címkékkel vagy egyéb védő- vagy azonosító eszközökkel történő visszaküldésének kötelezettségét.)

A fogyasztó elállhat az áru szállítására vonatkozó szerződéstől még az elállási határidő megkezdése előtt is.

A fogyasztó nem állhat el attól a szerződéstől, amelynek tárgya:

a) olyan szolgáltatás nyújtása, amely az áru része (szerelés), ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy e hozzájárulás kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes körű nyújtása után, és ha a szolgáltatás teljes körűen nyújtásra került,

b) a fogyasztó különleges igényei szerint elkészített áru, egyedi gyártású áru vagy kifejezetten egy fogyasztó számára szánt áru értékesítése,

c) sürgős javítások vagy karbantartás elvégzése, amelyet a fogyasztó kifejezetten kért az eladótól; ez nem vonatkozik a szolgáltatási szerződésekre és azokra a szerződésekre, amelyek tárgya a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges pótalkatrészeken kívüli egyéb áruk értékesítése, ha azokat az eladó fogyasztónál tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó előzetesen nem rendelte meg ezeket a szolgáltatásokat vagy árukat,

d) olyan védőcsomagolásban lezárt áru értékesítése, amelyet egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítás után megsérült,

5.5. Az eladó fenntartja a jogot a megrendelés (a szerződéstől való elállás) vagy annak egy részének törlésére, ha:

a) a megrendelt áru nem készül, vagy gyártása megszűnt,

b) a termék beszállítójának ára megváltozott,

c) a feltüntetett termékár hibás volt,

d) az áru nem volt raktáron.

5.6 Árucsere joga

5.6.1 A vevőnek joga van kérni a leszállított áru cseréjét más méretre, szemcseméretre…, amennyiben az eladó rendelkezésére áll. Ezzel a joggal azonban a vevő csak azzal a feltétellel élhet, ha az árut nem kezelte az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladóan. A vevő jogosult ezt a jogot ingyenesen gyakorolni, de legkésőbb az áru átvételétől számított 14 napon belül, oly módon, hogy értesíti az eladót arról, hogy a leszállított árut más méretű, szemcseméretű… áruval kívánja cserélni, megadva a kívánt méretet, szemcseméretet…, és saját költségén visszaküldi a leszállított árut az eladónak (a vevő csak az áru visszaküldésének közvetlen költségeit köteles viselni). E jog gyakorlása céljából jogosult az árucsere űrlapot használni.

5.6.2 A vevőnek joga van az áru ismételt cseréjére is méret, szemcseméret… változása miatt, ezt a jogot a vevő legkésőbb az már egyszer kicserélt áru átvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatja, és csak azzal a feltétellel, hogy a vevő az árut nem kezelte az áru tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket meghaladóan, az áru nem lehet használt. Amennyiben a vevő az áru ismételt cseréjét kéri, ebben az esetben a vevő köteles viselni az ezzel járó összes költséget, azaz mind a cserélni kívánt áru visszaküldésének közvetlen költségeit, mind a kívánt méretű áru ismételt elküldésének költségeit.

5.6.3 Amennyiben az eladó nem rendelkezik a kívánt méretű, szemcseméretű… áruval, amiről az eladó haladéktalanul tájékoztatni köteles a vevőt, az eladó jogosult elállni a szerződéstől. A törvényes 14 napos elállási határidő a vevő számára ebben az esetben attól a naptól kezdődik, amikor az eladó tájékoztatta a vevőt, hogy a kívánt méretű áru nem áll rendelkezésére. A vevő jogosult elállni a Szerződéstől ezen feltételek 5.1.1 pontjában meghatározott feltételek szerint. Amennyiben a vevő él a Szerződéstől való elállás jogával, egyidejűleg köteles közölni az eladóval azt a bankszámlaszámot, amelyre az áru vételárának visszatérítését kéri.

5.7 Az áruk értékesítésének/szolgáltatások nyújtásának felügyeleti szerve, valamint a fogyasztóvédelemért felelős szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (Slovenská obchodná inšpekcia), a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Központi Felügyelősége, székhelye: Bratislava, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Trencséni kerületi felügyelősége: Hurbanova 59, 911 01 Trenčín

6. Garancia, reklamációs feltételek és reklamációs szabályzat

6.1. Jelen pont rendelkezései nem vonatkoznak arra a vevőre, aki árut üzleti célra vásárol, és nem magánszemélyek személyes fogyasztására. Az áru hibáiért való felelősség ebben az esetben a Kereskedelmi Törvénykönyv 422. §-a és az azt követő rendelkezései szerint alakul. Az eladó a fogyasztói reklamációkat a Szlovák Köztársaság jogszabályaival, különösen a 250/2007. sz. törvénnyel (hatályos szöveggel), a Szlovák Polgári Törvénykönyvvel és más vonatkozó hatályos jogszabályokkal összhangban kezeli.

6.2. Minden, polgári jogi jogviszony alapján vásárolt áru esetében a jótállási idő a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban standard 24 hónap, kivéve, ha a szlovák jogszabályok rövidebb időtartamot írnak elő bizonyos árufajtákra. A jótállási idő az áru vevő általi átvételének napjától kezdődik.

6.3. A jótállási időtartam a Szlovák Köztársaság jogszabályaiból ered, amennyiben a jótállási jegyen másként nincs feltüntetve, a jótállási idő 24 hónap, és az áru vevő általi átvételének napjától kezdődik. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy a hozzá mellékelt útmutatóban használati időtartam van feltüntetve, a jótállási idő nem jár le ezen időtartam lejárta előtt. A jótállási idő nem rövidíthető le, és nem tévesztendő össze az áru élettartamával. A termék hibájának minősül a termék olyan tulajdonságának hiánya, amely az adott típusú és korú termék esetében általánosan feltételezhető, és amelynek következtében a termék használhatósága jelentősen csökken (pl. akkumulátorok). Ebben az esetben a jótállás biztosítja a vevő számára, hogy a terméket a jótállási időn belül bármikor használhatja, azonban csak addig az időtartamig, amely a termék jellegéből vagy műszaki szabványból adódik, vagy amely élettartamként (funkcióként) van rajta feltüntetve.

6.4. A garancia nem terjed ki azokra a hibákra és károkra, amelyek a következők miatt keletkeztek: normál kopás, a vevő vagy harmadik fél cselekedetei az áru vevő általi átvételét követően, szakszerűtlen, gondatlan kezelés, túlzott terhelés, mechanikai sérülés vagy kopás, az áru használati útmutatójával vagy rendeltetésével ellentétes használata, vagy a használati, karbantartási vagy tárolási szabályok be nem tartása.

6.5. A vevő reklamációt, panaszt vagy egyéb észrevételt tehet:

  • Személyesen, előzetes egyeztetés után az áru és a vásárlási bizonylat bemutatásával, vagy az áru elküldésével a szükséges dokumentumokkal (különösen a vásárlási bizonylattal) együtt az eladó címére.

6.6. A reklamált áruhoz a vevő csatolja a vásárlási bizonylat olvasható eredeti példányát vagy másolatát, és részletesen leírja a hibát, valamint annak külső megnyilvánulását. Ehhez használhatja a reklamációs űrlapot. Az árut tiszta állapotban és a hozzá tartozó kiegészítőkkel együtt kell eljuttatni.

6.7. Az eladó a reklamáció benyújtásakor igazolást ad ki a fogyasztónak. Az áru bemutatása nélkül a reklamáció elbírálása nem lehetséges. A reklamációs eljárás menetéről minden információt a vevő az eladó e-mail címén kap meg.

6.8. Ha olyan hibáról van szó, amely orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy azt ingyenesen, időben és megfelelően kijavítsák. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani. A vevő a hiba kijavítása helyett kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, az alkatrész cseréjét, amennyiben ez az eladónak nem okoz aránytalan költségeket az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest. Az eladó a hiba kijavítása helyett mindig kicserélheti a hibás terméket hibátlanra, ha ez a vevőnek nem oko súlyos nehézségeket. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet kijavítani, és amely megakadályozza a termék rendeltetésszerű használatát hibátlan termékként, a vevőnek joga van a termék cseréjére, vagy joga van elállni a szerződéstől. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt akkor is, ha orvosolható hibákról van szó, de a vevő a hiba javítás utáni ismételt előfordulása vagy több hiba miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni a terméket. Ha más, nem orvosolható hibákról van szó, a vevőnek joga van a termék árából arányos árengedményre.

6.9. Az eladó köteles a reklamációt a 6.8 pontban meghatározott módszerek valamelyikével rendezni, és a reklamáció rendezéséről írásos igazolást kiadni legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, a fogyasztóvédelmi törvénnyel és a jogszabályokkal összhangban. A vevő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a reklamáció benyújtásáról és rendezéséről szóló dokumentumot a vevőnek a jogszabályokkal összhangban kézbesítik. A reklamációs eljárás befejezését követően, valamint a vevő felszólítása alapján a vevő köteles 30 napon belül átvenni az eladótól a reklamált árut, amennyiben a reklamáció javítás, árengedmény, árucsere (új áru) vagy a reklamáció elutasítása formájában került rendezésre.

6.10. Az eladó fenntartja a jogot, hogy napi 1 € + ÁFA tárolási díjat számítson fel az át nem vett áruért a 30 napos határidő lejártát követően, amennyiben erről a fogyasztót kifejezetten tájékoztatta, hogy az áru átvételre kész.

6.11. A vevő panaszt vagy egyéb észrevételt tehet az eladó elérhetőségi címén.

6.12. Alternatív vitarendezés
Amennyiben a vevő elégedetlen az eladó által kezelt reklamáció módjával, joga van az eladóhoz fordulni jogorvoslati kérelemmel. Ha az eladó a vevő említett kérelmére elutasítóan válaszol, vagy arra a kérelem elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a vevőnek joga van javaslatot tenni alternatív vitarendezési eljárás megindítására a 391/2015. sz. törvény 12. §-a szerint az alternatív vitarendezésre illetékes szervnél. A Szlovák Köztársaságban az illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet vagy más, a Szlovák Gazdasági Minisztérium által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján szereplő, illetékes felhatalmazott jogi személy. Az ügyfél a fogyasztói jogvita alternatív rendezésére vonatkozó javaslat benyújtásához használhatja az online vitarendezési platformot, amely a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon érhető el.

7. Személyes adatok védelme

Mindent megtudhat a személyes adatok védelméről a személyes adatok védelmének oldalán.

8. Záró rendelkezések

10.1. Az eladó a megrendelt termékek jellegétől függően jogosult a fogyasztót személyes megtekintésre és a termék személyes átvételére felkérni (ez főként a pénzügyileg igényesebb, vagy térfogat, illetve súly szempontjából igényesebb termékekre vonatkozik). Ezekben az esetekben a fogyasztóval felveszik a kapcsolatot, és egyeztetik a további eljárást. Amennyiben a fogyasztó már kifizette a vételárat, ez az összeg visszautalásra kerül, hacsak másként nem állapodnak meg.

10.2. Ezek az általános üzleti feltételek jóhiszeműen, a jogszabályi feltételek teljesítése és az eladó és a fogyasztó közötti korrekt üzleti kapcsolatok szabályozása céljából kerültek megfogalmazásra és megállapításra. Abban az esetben, ha a Szlovák Köztársaság illetékes szervei ezen feltételek egyes rendelkezéseit érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak találják, akár teljesen, akár részben, az egyéb rendelkezések érvényessége és végrehajthatósága, valamint az érintett rendelkezés fennmaradó részei ettől függetlenül érintetlenek maradnak.

10.3. A fogyasztó jogai az eladóval szemben, amelyek a 102/2014. sz. törvényből erednek a fogyasztóvédelemről az áruk távollevők között kötött szerződés vagy az eladó üzlethelyiségén kívül kötött szerződés alapján történő értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása során, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről, ezen feltételek által érintetlenek maradnak.

10.4. Ezen üzleti feltételek elválaszthatatlan részét képezik a következő dokumentumok: Hogyan vásároljunk, Reklamációs szabályzat, Szállítási módok, Fizetési módok, Áru visszaküldése és cseréje, Nagykereskedelem.

Üzleti feltételek nagykereskedelmi fogyasztók számára

Az eladó és a vevő – vállalkozó – közötti adásvételi szerződésen alapuló, ezen üzleti feltételek által nem szabályozott jogviszonyokra az 513/1991. sz. törvény (Kereskedelmi Törvénykönyv) hatályos szövege az irányadó.